Kawan-kawan ku

Friday, November 19, 2010

Akibat mencarut xtentu pasal

Assalammualaikum..

Ok jom kita layan cerita teladan..cerita aku baca ntah lupa la blog sapa weyh..haha..cite nye berbunyi begini..


Ada seorang pompuan , masa tu dia sedang berhenti ditepi jalan sambil
melihat keadaan keretanya yang kemek.
hari dah nak masuk maghrib, dia menjadi semakin resah. Dah lah jalan tu
sempit, lampu jalan tak de pulak.

Tiba-tiba datang sebuah motosikal datang dari arah bertentangan. Dah lah
tak pasang lampu, tak pakai topi keledar.. laju pulak tu.. macam pelesit.
Perempuan tu apa lagi, dia terus menjerit ' Hoi.. Babiiiiiiiii. ......
Slow
sikit.....'

Bila mendengar laungan perempuan tu, apa lagi, penunggang motosikal tu pun
menjerit balas .. 'Celaka!!!!! F**k you!!!, Pu**mak kau!!!'..'
Bagerooo...'
sedap jer cakap babi....'

Selang beberapa saat.. tiba-tiba terdengar satu dentuman yang kuat....
Perempuan tadi berlari kearah bunyi dentuman tersebut..
Apabila sampai ke sana, kelihatan budak tu terpelanting dalam semak
manakala motosikal nya remuk sama sekali.

Rupa-rupanya, dia dah langar babi yang telah dilanggar oleh perempuan
tadi.



Moral dari cite ni aku leh conclude kan bahawasanye:
- "hoi babiii!!!slow sikit" tu sebenarnya nak bagitau kat mat rempit tu yang ada babi kat depan tu bukannya perempuan tu marah ke hapa kan..
- jangan la kita nak mencarut xtentu pasal..kerana lek2 terkena balik kat diri sendiri..
- berhati2 la dijalan raya ~_0

16 comments:

Qema said...

aku pn rase pmpuan tu nk gtau de babi kt depan tu. kesian.

nanad said...

ahha~
macam kelakar..
tapi betul3..
jgn mencarut xtentu pasal ;)

tqaAwesome said...

hahahahhahaaaa...!!
lawakkk lawakk!
hhiihi

James Buns said...

ada lg lawak pada ni.

rainbowskittle said...

wowowo~ f**k weh.eh nnt tekena kat diri sniri haha.. lawok lawok ! :D

e p u L said...

Babi tu macam mana? Ok tak?

Bazilah said...

haha nice one! :D

♥ Funna ♥ said...

qema: yup!mmg dia nk gtau de babi kt depan tu pon

tqa n nanad: agak lawak la kan..hehe

farah: jaga2 kang ekau terkono kang eh..

epol: babi tu mungkin hidup dan mengalami kecacatan pada sesetgh bdn dia..haha

Aina Fadzila said...

haha sengal!

ruby said...

hahaha.. klaka lah cite nih.. trus gelak2 pas bce nih

Drunbella Khoo said...

hahaha.
:D
padan muka mamat tu.
pergi samak dia cepat.
agagaga.

e p u L said...

Tapi sepatutnya pompuan 2 cakap: Hoi! Ada babi. Pelan sikit. Kalau gua jadi mamat naik motor tu pon gua syak yang perempuan tu mencarut kat gua.

♥ Funna ♥ said...

epol: ko curious sgt sal mamat tu psl??mmbe ko ke?lek la der bru tercmpak dalam semak..hidup lg kan mmbe ko tu..haha

e p u L said...

penggunaan bahasa tu kena betul. baru orang tak salah anggap. so dari kita sakit hati tak tentu pasal kita perbetulkan dulu bahasa kita tu. iye dak?

♥ Funna ♥ said...

haha..ok baik ba...ngueh2

Shahrin Oppa said...

hahah!!!
memang lawak cerita nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blog template is created by Funna Ismail