Kawan-kawan ku

Wednesday, October 27, 2010

bila marah menguasai diri

Assalammualaikum..

jangan hirau kan ape yang aku nak tulis sebab hari ni aku rasa sgt nak marah pada seseorg..arghhhhhhhh dan aku dh lepaskan dah kemarahan aku pada dia..tapi aku rasa sgt teruk dengan pe yg aku dah buat??wawawa..aku dapat rasakan perubahan pada diri aku sekarang..kenapa ye aku xleh nak cntrol emosi dan kemarahan aku skang ni??kenapa aku biarkan emosi menguasai diri aku??arghhhhh mak selalu pesan jgn biarkan emosi mnguasai diri kerana ia akn mnyusahkan kita suatu hari nnt..selama ni walau mcm mana aku tensen atau marah, aku akn berdiam diri dan cuba cntrol amarah..tapi nape skng aku xleh??nape skng aku brani nak maki org??nape aku jadi semakin ego?Ya allah, teruk nye diri aku ni..mungkin dulu aku xsebaik skng tp sekurang2nye aku masih mampu menjaga emosi dan percakapan aku pada org..tapi nape skng x??bila mrh, segala words yg xptut kuar akn kuar..kenapa??

pada org yg penah aku terlepas kata terkurang aja terutama pada kamu yg terkena maki dgn aku tadi aku minta maap sgt2..kdg2 aku xsedar pe yg aku ckp sehingga kemarahan aku reda baru aku sedar yg aku kurang aja dgn u oll..i'm so sorry..aku akan cuba kembali mengawal emosi kerana aku xmau cepat tua sebelum usia..~_^

5 comments:

hasrul hassan said...

salamm ...
marah tu tak baik .. buat hati kita jadi itam ... selain hisap rokok la .. hehehe .. jgn layan sgt api kemarahan ..kena banyak belajar bersabar

♥ Funna ♥ said...

hehehe..tu la cuba mengawal kemarahan balik a ni..

e p u L said...

Maybe he has cross the line. Wah...my prediction is 'he'. Is it? Hahaha...Everything has it's own limit. But, try to control your anger. Cuz it will eat yourself up.

BLADE EDGE said...

Salam..

saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

just 2 say- bila marah, bykkan istighfar..marah tu sifatnya api..jadi sejukkan dgn berwuduk dan ingat pd Allah..bukankah sabar itu sebahagian drp iman??

sbb follower pun belum ramai, nmpk mcm blog baru jer..xper, selamat ber-blogging :-D

Anyway kalau ada masa, silalah ke blog saya.

regards,
BLADE EDGE

hasrul hassan said...

Blade ... lawa ni awek ni... abag tak leh tackle sebab dah kawin. :P

blog - titipan ikhlas untuk kenyataan yang kita pendamkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blog template is created by Funna Ismail