Kawan-kawan ku

Saturday, December 8, 2012

Check up 37weeks ++

Assalammualaikum..

Tadi aku ade check up kat hospital PPUM memandangkan planning nk bersalin dkt sana..

Before tu,last week hari jumaat 30hb aku check up n doc suruh aku buat sugar test monitor selama 2hari..bermula puasa dari mlm, 2j aftr breakfast, 2j after lunch, n 2j aftr dinner..sbb aku ada gen diabetis..average gula mesti la within 3-6.4

Nak dijadikan cerita,aku punya result mnunjukkan reading yg xbrapa nak cun..average 5-7..doc xpuas ht n suruh aku monitor lg if not aku kene insulin..wth?tau x insulin tu sgt xelok..arggghhhh..ni msti sbb pemakanan aku masa hari tu..mana x nye mkn durian la,cake choc la,air honey lemon la..tu smua manis..

So,esok aku kene monitor lg sugar reading but kali ni doc nk aku buat 7x sehari dari b4 breakfast,2j aftr breakfast,b4 lunch,2j aftr lunch n smpai la ke dinner..fuhhh gila aku kene jaga mkn btol2 skng..no choc at all,no milo+susu manis,no durian2 n apa2 mknn yg manis..since dh nk bersalin ni..tkt juga aku kalau btol2 ngidap diabetis ni..minta dijauhkan..huhu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blog template is created by Funna Ismail